Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the stop-user-enumeration domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php on line 6114 Notice: Functie _load_textdomain_just_in_time werd verkeerd aangeroepen. Vertaling laden voor het twentyten domein werd te vroeg geactiveerd. Dit is meestal een aanwijzing dat er wat code in de plugin of het thema te vroeg tegenkomt. Vertalingen moeten worden geladen bij de init actie of later. Lees Foutopsporing in WordPress voor meer informatie. (Dit bericht is toegevoegd in versie 6.7.0.) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php on line 6114 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893 {"id":540,"date":"2017-05-07T19:04:06","date_gmt":"2017-05-07T18:04:06","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.mens-en-maatschappij.be\/?p=540"},"modified":"2017-05-09T20:02:04","modified_gmt":"2017-05-09T19:02:04","slug":"tec-gaat-voluit-voor-elektrische-hybride-bus-van-volvo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.mens-en-maatschappij.be\/tec-gaat-voluit-voor-elektrische-hybride-bus-van-volvo\/","title":{"rendered":"TEC gaat voluit voor elektrische hybride bus van Volvo en Solaris"},"content":{"rendered":"

90\u00a0stuks voor Volvo en 208 stuks voor Solaris<\/span><\/strong><\/h2>\n

De Waalse busmaatschappij TEC, tegenganger van De Lijn in Vlaanderen, heeft niet bepaald de reputatie om erg vernieuwend en vooruitstrevend te zijn terwijl daarenboven ze voor haar busbestellingen doorgaans kiest voor Franse constructeurs.<\/strong><\/p>\n

Toch heeft men daar sinds enige tijd het licht gezien wat ervoor heeft gezorgd dat TEC in totaal 298 elektrische hybride bussen heeft besteld waarvan 90 bij \u201cVolvo buses\u201d (wat tot dusver grootste bestelling elektrische hybride bussen is die werd geplaatst bij de Zweedse busconstructeur) en maar liefst 208 exemplaren bij het Poolse Solaris, een bestelling waarvoor ze ook daar heel hard gaan juichen. Toch is er ook een groot verschil: waar Volvo voor de opslag van de elektrische energie beroep doet op batterijen, blijkt Solaris daarvoor een supercondensator te hebben ontworpen.<\/strong><\/p>\n

<\/p>\n

Ondertussen wist Volvo Buses eind januari van dit jaar met fierheid te melden dat ze wereldwijd reeds 3000 hybride bussen heeft verkocht in 22 landen, in zowel Europa, Zuid-Amerika, Azi\u00eb als Australi\u00eb, maar waarvan zowat de helft werd verkocht in het Verenigd Koninkrijk (waarbij ook dubbeldeksbussen).\u00a0 Volvo beklemtoont daarmee ook nog eens zijn marktleiderschap in dit marktsegment. Het betreft hem wel vooral de in 2010 ge\u00efntroduceerde klassieke hybride met parallelle aandrijving waarbij reeds heel wat brandbesparing en beperking van de CO2-uitstoot kan worden gerealiseerd. Deze hybride bus met parallelle aandrijving onderscheidt zich van de technologisch minder vooruitstrevende versies met seri\u00eble aandrijving van de andere constructeurs.<\/p>\n

Voor meer bijzonderheden over zowel de klassieke hybride bussen, de nieuwe elektrische hybride bussen en de Eletromobility-filosofie van Volvo wil ik verwijzen naar 2 eerdere teksten op deze blog, nl.:<\/p>\n