Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the stop-user-enumeration
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php on line 6114
Notice: Functie _load_textdomain_just_in_time werd verkeerd aangeroepen. Vertaling laden voor het twentyten
domein werd te vroeg geactiveerd. Dit is meestal een aanwijzing dat er wat code in de plugin of het thema te vroeg tegenkomt. Vertalingen moeten worden geladen bij de init
actie of later. Lees Foutopsporing in WordPress voor meer informatie. (Dit bericht is toegevoegd in versie 6.7.0.) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php on line 6114
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/functions.php:6114) in /customers/0/6/4/mens-en-maatschappij.be/httpd.www/blog/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":22,"date":"2015-01-02T09:17:26","date_gmt":"2015-01-02T08:17:26","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.mens-en-maatschappij.be\/?p=22"},"modified":"2022-04-28T19:02:57","modified_gmt":"2022-04-28T18:02:57","slug":"sarariswagens-onder-vuur-hybride-stadbussen-voor-een-zuiverder-stadslucht","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.mens-en-maatschappij.be\/sarariswagens-onder-vuur-hybride-stadbussen-voor-een-zuiverder-stadslucht\/","title":{"rendered":"Over salariswagens en hybride bussen"},"content":{"rendered":"
Voormalige quote op de website van Volvo<\/span>:<\/p>\n “Onze\u00a0hybride technologie is waarschijnlijk de meest veelzijdige aandrijflijn\u00a0als het neerkomt op\u00a0milieuvriendelijke verbetering\u00a0in combinatie met prestaties, brandstof\u00adbesparing en uptime.”<\/em><\/p>\n Bussen en vrachtwagens zijn in de Europese Unie verantwoordelijk voor een kwart van de CO2<\/sub>-uitstoot door het wegvervoer en voor ongeveer zes procent \u00a0van de totale CO2<\/sub>-uitstoot. Maar niettegenstaande mede onder Europese regelgeving bussen en vrachtwagens ondertussen flink wat zuiniger en ecologischer zijn geworden, blijft de totale CO2<\/sub>– en andere uitstoot verder stijgen. In Belgi\u00eb \u00a0wordt er ondertussen\u00a0met een scheef ogen gekeken naar de dieselpersonenwagens, die daar bijna de helft van het wagenpark uitmaken.<\/strong><\/p>\n In Belgi\u00eb zijn zowat alle dieselpersonenwagens bedrijfswagens, of beter gezegd: salariswagens. Voor veel Belgen vormen deze wagen een alternatieve verloning. Meer dan een half miljoen rijden er zo rond in dat land. De OESO is van mening dat geen ander land ter wereld de salariswagen zo\u00a0 ruim subsidieert.<\/p>\n Terwijl in de zomer van 2012 de Wereldgezondheidsorganisatie de classificatie van dieseluitlaat\u00adgassen van \u2018mogelijk kankerverwekkend\u2019 naar \u2018kankerverwekkend\u2019 verhoogde,\u00a0 kosten deze salariswagens de Belgische federale overheid 3 miljard euro per jaar, wat meer is dan de exploitatie\u00adsubsidies voor het hele Belgische openbaar vervoer.<\/p>\n